طراحی دبیرستان معلولین
نوشته شده توسط : علی علوی

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

طراحی دبیرستان معلولین

وقتی به عنوان یک معمار در حال طراحی یک فضای آموزشی (مهدکودک، پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دانشکده، دانشگاه) هستید، ملزم به رعایت قوانین و استانداردهایی هستید که تحت عنوان ضوابط و استانداردهای فضاهای آموزشی شناخته می شوند.
معلولیت با آغاز زندگی انسان همزمان است و با رشد صنعت و ماشینی شدن انجام کارها و وقوع جنگها، تعداد معلولین در حال افزایش است. امروزه تعداد قابل توجهی از جمعیت جهان (حدود ۱۰ درصد) به نوعی معلولند و برای گذراندن یک زندگی عادی به یاری سازمانها و موسسات ذیربط جامعه نیازمندند. پذیرفتن این اصل که هر انسان (فارغ از رنگ، نژاد، ملیت و نوع معلولیت) حق مسلم دارد که از موهبت های خدادادی بهره مند شود،ضرورت توجه و تاکید بر آموزش و اشتغال معلولین را بیش از پیش مورد تأیید قرار می دهد. انسان معلول تمام نیازها و امیدهای یک فرد عادی را دارد و می خواهد آموزش ببیند، کار کند و مایحتاج زندگیش را برآورده سازد. او به شدت خواهان استقلال است و هیچگاه دوست ندارد دیگران با او رفتار ترحم آمیزی داشته باشند

پروژه معماری مدرسه معلولین جسمی و حرکتی

امر آموزش یکی از مهم ترین برنامه هایی می باشد که حکومت ها باید برای آن اقدامات لازم را در نظر داشته باشند و این مورد محدود به سن و سال و قشر و نوع افراد ندارد و باید تمامی امکانات آموزشی برای تمامی اقشار جامعه حتی معلولین نیز فراهم شود تا امکان آموزش معلولین عزیز نیز وجود داشته باشد و بتوانند در مبحث یادگیری و حوزه فراگیری این قشر نیز آموزش هایی به این افراد داده شود که در همین رابطه مدارس آموزش معلولین نیز برای معلولین عزیز بوجود آمده است تا بتوانند موارد آموزشی را در حد یادگیری و هوش خود و توانایی ای که در وجودشان می باشد را فرا گیرند.

جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

تقسیم بندی معمولین

معلولین عزیز بنا به معلولیت های ناشی از حوادث و اتفافات و یا هنگام تولد به دو دسته معلولین ذهنی و معلولین جسمی و حرکتی تقسیم بندی میشوند که برای هر دو گروه از این عزیزان برنامه هایی در نظر گرفته شده است که برنامه های آموزشی یکی از این موارد می باشد از این رو تاسیس و طراحی مدارس برای دانش آموزان معلول میتواند مکانی آموزشی مناسب برای این افراد باشد.

نتیجه گیری

یک مدرسه معلولین حرکتی و جسمی بر خلاف سایر مدارس عادی، نیازمند فضاهای متفاوت بسیاری است که همگی در جهت تسهیل هرچه بیشتر حضور توانجویان تدارک دیده شده‌اند. توانجویان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود، علاوه بر کسب آموزش‌های درسی مشابه سایر همسن و سالان خود، به کسب مهارت‌های ویژه‌ای نیز بپردازند که می‌تواند یاریگر آنها در زندگی روزمره باشد. هرچند که وجود تجهیزات کافی نیز اهمیت بسیاری در بهره‌وری این روش دارد.




:: موضوعات مرتبط: کلاس , ,
:: برچسب‌ها: طراحی دبیرستان معلولین ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: